Terug naar overzicht
  • Klantvriendelijkheid
  • Reizigersinformatie

Berichten die worden omgeroepen tijdens het reizen met het openbaar vervoer zijn meestal slecht te horen. Dit zorgt voor veel frustraties bij de reizigers. Maar ook het inchecken gaat niet altijd goed. Maar voor deze problemen is een oplossing: de omzetter!

De omzetter

Voor een schoolopdracht hebben wij een applicatie bedacht voor een speciale doelgroep, namelijk dove mensen. Maar uiteindelijk kwamen wij er achter dat deze applicatie ook wel erg handig voor horende reizigers zou zijn. Met deze applicatie worden de omroepen van de conducteur omgezet naar een bericht. Dit bericht krijg je via een melding binnen op jouw smartphone of smartwatch. Ook krijg je een melding op je telefoon wanneer je bent in- of uitgecheckt. Zo weet je altijd of het goed is gegaan.

Voor wie

Verhoogt de klanttevredenheid voor de reiziger

Welke aanpak is er nodig om het idee door te voeren?

In de treinen moeten apparaatjes geplaatst worden die de omroepen van de conducteurs om moeten zetten naar geschreven tekst en apparaatjes moeten deze tekst kunnen versturen naar de reizigers die zich in die trein bevinden. Verder is het nodig dat de reizigers zelf ook direct over hun incheck-informatie beschikken. Dus het systeem waar de conducteurs nu mee werken moet voor een klein deel ook beschikbaar zijn voor de reizigers in de NS-applicatie. Er moeten dus ook onderdelen aan de NS-applicatie toegevoegd worden.

Hoe duurzaam is het idee?

Er zullen minder zwartrijders in de treinen zijn, er is dus ook minder administratie nodig. De omroepen via de applicatie zullen voor meer duidelijkheid zorgen en dus voor minder klachten. Meer mensen zullen sneller de stap nemen om nu te reizen met het OV.

Waarom is dit idee het beste idee?

Er is meer duidelijkheid en helderheid tijdens het reizen. Hierdoor wordt het reizen met het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijker. De klanttevredenheid zal stijger en meer mensen zullen de stap nemen om met het openbaar vervoer te reizen.

Show navigation