Terug naar overzicht
  • Service
  • Klantvriendelijkheid
  • Milieu

De grootste bezienswaardigheden van de stad worden door vierkante zuilen zichtbaar gemaakt in de centrale hal van Rotterdam Centraal. Middels digitale zuilen worden de belangrijkste items (denk hierbij aan musea, Euromast, De Haven) niet alleen gepromoot, maar ook efficiënt en snel aangegeven hoe daar te komen met OV.

Connecting The city

Rotterdam is een Booming City, het trekt jaarlijks 1,2 miljoen mensen aan, zowel toeristen als dagjesmensen. Een duidelijk overzicht van de belangrijkste musea en evenementen en hoe die te bereiken met het OV zou een goede aanvulling zijn voor de stad en het Openbaar Vervoer.

In de centrale hal wordt door middel van drie a vier vierkante zuilen (kubussen) van verschillende grootte de belangrijkste evenementen van dat moment tentoongesteld op digitale schermen. Op deze zuilen wordt simpel en snel per item digitaal aangegeven hoe men daar, met het OV, de bestemming kan bereiken (zowel in Engels als het Nederlands).

De reiziger hoeft niks in te toetsen, want er staat al een vast reisadvies klaar. Het reisadvies laat zien welke tram/bus/trein/metro de reiziger kan pakken om het snelste bij deze bezienswaardigheid te komen.

Voor wie

Verhoogt de klantvriendelijkheid van (de medewerkers van) OV bedrijven

Welke aanpak is er nodig om het idee door te voeren?

De medewerking is nodig van alle musea en alle andere coöperaties die worden tentoongesteld op de digitale schermen. In samenwerking met onder andere Citymarketing en VVV kan besloten worden waar nu de grootste behoefte ligt omtrent de bezienswaardigheden. De partijen NS/Prorail/RET kunnen medewerking verlenen op het gebied van reisadvies, die geplaatst worden op de zuilen.

Hoe duurzaam is het idee?

Rotterdam Centraal staat in de top 3 grootste stations van Nederland, hoe mooi zou het zijn om een deel van deze reizigers te kunnen bereiken! De bezienswaardigheden in samenhang met het meest efficiënte reisadvies promoot het gebruik en het gemak van het OV, waar de auto blijft staan.

Waarom is dit idee het beste idee?

Rotterdam Centraal telt 110.000 aantal reizigers en passanten per dag. De digitale zuilen met de bezienswaardigheden in het station zorgen voor meer verbinding van binnenin het station naar buiten in de stad. Deze verbinding wordt nu fysiek gepromoot en uiteindelijk gerealiseerd door het OV.

Show navigation